carpe diem

någon mer än jag som tänkt på att det är ett nytt år om fyra veckor?
detta året har gått fort. alldeles för fort.

som jag sa innan idag, det känns verkligen som det var sportlov och påsklov
för bara någon vecka sen. men när man sen tänker vidare på hela 2008 så
kommer man på att det ändå har hänt en hel del. mer än vad man tror, faktiskt.
men ..  året har faktiskt inte kunnat överträffa 2007. Något med 07 som gör att
man aldrig kommer att glömma det, inte jag i alla fall.
Nej, jag ser 2008 mer som ett slags "mellan år", där man förberett sig inför 2009.
för eftersom förra året verkigen var skit bra. ni kanske tror att jag överdriver nu
(är lite lagom känd för det) men det var faktiskt så. allt bra hände. och detta året
känns det som den mesta av tiden gått åt till att göra allt minst lika bra som förra
året. det ska jag inte göra 09. Mitt nyårslöfte ska vara att ta dagen som den kommer.
och vara lycklig. för även om det låter väldigt klyschigt, så lever vi ju faktiskt bara en gång..



Nytt år - Nya möjligheter

Kommentarer
Postat av: fredric

det lär bli svårt att överträffa 07, men som du sa. man får ta dagarna som dem kommer, :) och det känns faktisktmsom ett mellan år, men hoppas 09 blir sjukt bra,

2008-12-15 @ 09:28:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0